Listopad 2011

Nasz pierwszy fundusz REEEP I zarządza już 293,4 mln EUR

W pierwszych dwóch latach naszej działalności zainwestowaliśmy w 6 firm, wspierając 3 z nich w procesie przejęcia konkurentów i konsolidacji rynku. W sumie zainwestowaliśmy 80 mln EUR własnych środków, równocześnie umożliwiając naszym inwestorom dodatkowe zaangażowanie na 40 mln EUR.

Doceniając nasze starania inwestorzy podjęli decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania i teraz REEEP I ma do swojej dyspozycji 293,4 mln EUR.

Z funduszem w początkowej wielkości 158,1 mln EUR skupiliśmy się na inwestowaniu w większościowe, jak i mniejszościowe udziały w szybko rosnących firmach, działających na rynkach konsumenckich w Europie Centralnej i Wschodniej. Strategia inwestycyjna zakłada wspieranie rozwoju organicznego i geograficznego, jak również konsolidacji rynkowej, finansowanie wykupów menedżerskich oraz umożliwienie założycielom firm sprzedaży całości udziałów. Inwestujemy kwoty od 5 do 30 mln EUR wspierając się w wybranych transakcjach długiem bankowym.

Obrana strategia oraz wielkość inwestycji dopasowana do średniej wielkości firm sprawdziła się. W pierwszych dwóch latach naszej działalności zainwestowalismy w 6 firm, wspierając 3 z nich w przejmowaniu konkurencji i konsolidacji rynku.

Nasi inwestorzy, doceniając dotychczasową działalność inwestycyjną oraz jakość spółek w portfelu, podjęli decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania. Dzięki temu dysponujemy środkami w łącznej wysokości 293,4 mln EUR.

Fundusz Resource Partners strategicznym partnerem Maczfit

Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce, rozpoczyna nowy rozdział w swojej krótkiej, ale dynamicznej historii pozyskując inwestora kapitałowego - fundusz typu private equity do realizacji strategii dalszego skokowego rozwoju marki oraz sieci dystrybucji oferowanych rozwiązań dla beneficjentów zdrowego trybu życia.

Resource Partners inwestuje w Artgeist

Artgeist, nowa inwestycja w portfelu Resource Partners, to doświadczony gracz e-commerce. Wrocławska spółka od lat skutecznie konkuruje na internetowym rynku dekoracji ściennych, którego wartość w Europie szacowana jest na ponad miliard euro i który rozwija się w tempie kilkunastu procent rocznie.