Listopad 2011

Nasz pierwszy fundusz REEEP I zarządza już 293,4 mln EUR

W pierwszych dwóch latach naszej działalności zainwestowaliśmy w 6 firm, wspierając 3 z nich w procesie przejęcia konkurentów i konsolidacji rynku. W sumie zainwestowaliśmy 80 mln EUR własnych środków, równocześnie umożliwiając naszym inwestorom dodatkowe zaangażowanie na 40 mln EUR.

Doceniając nasze starania inwestorzy podjęli decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania i teraz REEEP I ma do swojej dyspozycji 293,4 mln EUR.

Z funduszem w początkowej wielkości 158,1 mln EUR skupiliśmy się na inwestowaniu w większościowe, jak i mniejszościowe udziały w szybko rosnących firmach, działających na rynkach konsumenckich w Europie Centralnej i Wschodniej. Strategia inwestycyjna zakłada wspieranie rozwoju organicznego i geograficznego, jak również konsolidacji rynkowej, finansowanie wykupów menedżerskich oraz umożliwienie założycielom firm sprzedaży całości udziałów. Inwestujemy kwoty od 5 do 30 mln EUR wspierając się w wybranych transakcjach długiem bankowym.

Obrana strategia oraz wielkość inwestycji dopasowana do średniej wielkości firm sprawdziła się. W pierwszych dwóch latach naszej działalności zainwestowalismy w 6 firm, wspierając 3 z nich w przejmowaniu konkurencji i konsolidacji rynku.

Nasi inwestorzy, doceniając dotychczasową działalność inwestycyjną oraz jakość spółek w portfelu, podjęli decyzję o zwiększeniu swojego zaangażowania. Dzięki temu dysponujemy środkami w łącznej wysokości 293,4 mln EUR.

LUX MED przejmuje MAVIT od Założycieli oraz funduszu Resource Partners

Grupa LUX MED przejęła Centrum Medyczne MAVIT Sp. z o.o., do którego należy szpital okulistyczny i ośrodek diagnostyczny w Warszawie oraz szpital specjalistyczny w Katowicach, oferujący świadczenia medyczne w zakresie okulistyki, chirurgii szczękowo-twarzowej i laryngologii. To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku opieki medycznej na przestrzeni ostatnich lat.

Maczfit tyje na dietach

Znana z diet pudełkowych firma ma być konsolidatorem rynku. Na razie zbudowała sobie przestrzeń do prawie trzykrotnego zwiększenia sprzedaży.