Firma telekomunikacyjna Bite nabywa 100% udziałów spółki Baltcom
Najprawdopodobniej obie firmy będą działać pod marką Bite Group. Cena za akcje Baltcom nie została oficjalnie podana.
„Cieszę się z postępów osiągniętych dzięki umowie, która jest strategicznie ważnym krokiem w kierunku zwiększenia konkurencyjności Grupy Bite. Dzięki tej umowie nasi klienci odniosą znaczne korzyści i będziemy mogli oferować nie tylko usługi i informacje w zakresie komunikacji mobilnej oraz rozwiązania w zakresie technologii komunikacyjnych dla klientów korporacyjnych, ale także domowy internet i różnorodne kanały telewizyjne dla osób prywatnych ”, mówi Buls.
„Na rynku telekomunikacyjnym istnieje wyraźna tendencja do korzystania z usług zintegrowanych. Przewiduję, że klienci zaczną w przyszłości korzystać z różnych usług jednego usługodawcy”, komentuje szef firmy.
Przed zawarciem umowy konieczne jest uzyskanie zgody Urzędu ds. Konkurencji. Do tej pory obie firmy działały niezależnie od siebie.
Baltcom został zarejestrowany w maju 1991 r., a jego kapitał zakładowy wynosił EUR 33,011 mln. Jedynym właścicielem spółki była zarejestrowana w Luksemburgu spółka RPAX One S.A. kontrolowana przez fundusze private equity: Resource Partners i Ardian (wcześniej AXA).
Bite Latvija została zarejestrowana w maju 2005 r., a jej kapitał zakładowy wynosi EUR 99,085 mln. Jedynym właścicielem Bite Latvija jest Bite Lietuva, spółka córka międzynarodowego funduszu Providence Equity Partners.
RP przejmuje większościowy pakiet udziałów w iaBilet i BestMusic
Resource Partners – wiodący inwestor private equity w Europie Środkowo-Wschodniej – ogłasza przejęcie 82,5% udziałów w iaBilet, największej rumuńskiej platformie sprzedaży biletów online, oraz 55% udziałów w BestMusic Concerts, jednej z najbardziej innowacyjnych firm organizujących wydarzenia muzyczne na żywo.
Resource Partners i Artgeist - współpraca strategiczna
Fundusz Resource Partners podpisał umowę inwestycyjną, na mocy której Artgeist Sp. z o.o., jeden z wiodących producentów i dystrybutorów dekoracji ściennych oraz rozwiązań aranżacyjnych w Europie, pozyskał inwestora większościowego w celu realizacji strategii dywersyfikacji produktowej.