Listopada 2010

Zainwestowaliśmy w SPS Handel S.A.

Podpisaliśmy umowę podwyższenia kapitału SPS Handel S.A., zgodnie z którą zainwestujemy 60 mln PLN w zamian za znaczący, mniejszościowy pakiet akcji.

SPS Handel rozpoczęła swoją działalność w marcu 1998 roku. Od 2000 roku tworzy sieć sklepów w branży spożywczo-przemysłowej. Należy do niej 36 sklepów pod marką „Zielony Market”. Firma jest także jednym z największych dystrybutorów hurtowych na terenie Polski północno-wschodniej.

„Udało nam się pozyskać partnera finansowego, który naszej dynamicznie rozwijającej się spółce pozwoli aktywnie uczestniczyć w szybko postępującym procesie konsolidacji polskiego rynku dystrybucyjnego i detalicznego” – powiedział Marek Szczepanek, Prezes Zarządu SPS.

„Jesteśmy zainteresowani fuzjami i przejęciami grup sklepów, aby umacniać naszą pozycję rynkową. W Resource Partners zyskaliśmy silnego partnera, gotowego wesprzeć nasze obecne i przyszłe plany inwestycyjne” – dodał Piotr Szczęsny, Przewodniczący Rady Nadzorczej SPS i Prezes Zarządu PolfoodGroup S.A., właściciela SPS.

„Zdecydowaliśmy się objąć udziały w SPS Handel S.A., ponieważ jakość zarządzania tą spółką i jej potencjał rozwojowy zrobiły na nas duże wrażenie. Wierzymy także w konsolidację polskiego rynku i szanse na organiczny wzrost branży detalicznej” – stwierdził Ryszard Wojtkowski, Partner Zarządzający Resource Partners.

RP przejmuje większościowy pakiet udziałów w iaBilet i BestMusic

Resource Partners – wiodący inwestor private equity w Europie Środkowo-Wschodniej – ogłasza przejęcie 82,5% udziałów w iaBilet, największej rumuńskiej platformie sprzedaży biletów online, oraz 55% udziałów w BestMusic Concerts, jednej z najbardziej innowacyjnych firm organizujących wydarzenia muzyczne na żywo.

Resource Partners i Artgeist - współpraca strategiczna

Fundusz Resource Partners podpisał umowę inwestycyjną, na mocy której Artgeist Sp. z o.o., jeden z wiodących producentów i dystrybutorów dekoracji ściennych oraz rozwiązań aranżacyjnych w Europie, pozyskał inwestora większościowego w celu realizacji strategii dywersyfikacji produktowej.